2013年3月27日 星期三

自製香滑芝麻糊

好耐冇食過芝麻糊喇!因為在街外實在吃不到似樣的芝麻糊,通常都是又稀又唔香,真的不吃也罷!

其實我想整好耐架喇,今晚終於「的」起心肝動手做,因為近排發現頭頂多咗好多白頭髮呀!一於食多碗補補先!

我細個嗰時就成日同家人整不同嘅糊(包括芝麻糊、花生糊、杏仁糊、合桃糊......),但自己動手做還是第一次!你哋話我整得靚嗎?

講真!真係好香、好滑、好好味啊!^0^

材料:
黑芝麻 250g
白芝麻 1湯匙
粘米 60g
清水 1600ml
冰糖 135g

做法:


  1. 黑白芝麻洗淨後瀝乾水份,用白鑊(不用落油炒)炒乾,直至聞到香味或白芝麻呈微微金黃色,即可盛起備用。

  2. 粘米洗淨後瀝乾水份(亦可選擇不洗),用白鑊(不用落油炒)炒香,直至粘米由少許透明轉為白色或微微金黃色,即可盛起備用。

  3. 將炒好的芝麻及粘米拌勻後加入1L清水,用攪拌機打爛成糊(分開兩份來攪會比較容易),然後用布袋(魚袋或豆漿袋)隔渣,用手慢慢搾出芝麻漿(直接倒進鍋中)。將剩下的芝麻渣加入600ml清水,用攪拌機再打爛一次,然後再隔渣搾出餘下的芝麻漿。

  4. 將135g冰糖加入盛有芝麻漿的小鍋中,用中火將芝麻漿煮滾後轉細火多煮一分鐘左右即成。(其間須用木勺慢慢攪動,以免芝麻糊結成一舊舊或沉底易燶!)

備註:


  1. 黑芝麻的營養成份主要為脂肪、蛋白質、醣類,並含有豐富的膳食纖維、維生素B群、E與鎂、鉀、鋅及多種微量礦物質。

  2. 根據《本草綱目》,芝麻味甘、性平,是屬於強壯滋養藥物,而且能補中益氣、滋養五臟、強健筋骨、潤滑腸胃。芝麻還是治療脫髮,痔瘡的食材,經常吃芝麻能使頭髮烏黑。《本草求真》說:「胡麻補血、暖脾、耐飢。凡鬚髮不烏,以投。」<節錄自維基百科>

  3. 我用的是點點綠有機黑芝麻,雖然貴少少,但勝在真空包裝較衛生之餘又冇雜質,洗芝麻時摼番唔少功夫!

  4. 手握式的攪拌器馬力不夠(我用Bamix都攪咗好耐),要花很長時間將芝麻和粘米打碎;因此,最好用大座、可以用來打碎冰那種攪拌機!

若想看多些製作圖片,請到:


If you like my recipe, please "Like" my page in Facebook, Thanks! ^_^

7 則留言:

  1. 可用粘米粉/糯米代替嗎?

    回覆刪除
  2. 今晚整了,比例好啱,改用粘米粉,一樣得。👌

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你的留言!我剛買了一部強勁的攪拌機,我都準備再整嚟食呢!😊

      刪除
  3. 請問粘米粉是否一樣分量?謝謝

    回覆刪除
  4. 想問下有無花生糊嘅食譜呀?麻煩你

    回覆刪除